13 septembrie 2016

Ești stresat din cauza stresului? Modul în care stresul te poate ajuta




Dacă cineva ți-a cerut să-ți amintesti ultima dată când te-ai gândit la stres, probabil că nu ar trebui să te gândesti foarte mult. Fie că e vorba că tu ești stresat despre ceva, sau dacă ai auzit pe cineva vorbind despre a fi stresat, sau despre cât de rău este stresul pentru tine, stresul este un subiect despre care avem tendința de a auzi din ce in ce mai mult

Și, aproape întotdeauna, stresul este privit într-un sens negativ. Ceea ce are sens doar atunci când te gândești la toate efectele negative pe care stresul le poate avea asupra organismului nostru, sănătatii noastre și în ansamblu, bunăstării noastre.




Este ignoranța fericire intradevar?

Uneori, stresul este unul dintre acele cazuri în care ignoranța ar putea fi doar fericire. Chiar dacă cunoașterea este putere și este foarte important să fim conștienți de modul în care stresul ne afecteaza pentru a putea gasi modalitati de a reduce factorii de stres inutili uneori, avand toate aceste cunoștințe putem sa ne stresam despre stres.

În cazul în care există un moment când avem o săptămână într-adevăr stresantă și stăm in preajma cuiva care e răcit, de exemplu, ne gandim:

"Super!. Acum o sa prind si eu răceala. Am fost foarte stresat(ă) în această săptămână și nu am dormit prea mult, asa ca sistemul meu imunitar, probabil, nu funcționează la fel de bine cum ar trebui, iar acum voi prinde raceala de la această persoană. Dar eu nu am timp să fiu bolnav(ă) chiar acum! Am prea multe lucruri de făcut!"

Și asta e doar un exemplu. Există, probabil, o mie de alte moduri pe care le putem găsi noi înșine stresandu-ne despre faptul că suntem stresați. Din moment ce poate fi atât de ușor de a face acest lucru, am vrut să împart un video descoperit recent, care oferă o perspectivă complet diferită pe tema stresului. Videoclipul este un TED Talk Kerry McGonigal cu denumirea "Cum de a face din stres prietenul meu." (Este un video de 15 minute cu subtitrare in română care poate fi vizionat gratuit)



Cum ne poate ajuta stresul de fapt

Studiile menționate în film sunt destul de fascinante, deoarece ele arată că, desi stresul are potențialul de a dăuna sănătății noastre, modul în care ne gândim la stres și ceea ce noi credem despre efectele stresului asupra noastra are de fapt un impact mai mare asupra sănătății noastre decât stresul în sine.

Acest TED Talk acoperă moduri în care raspunsurile corpurilor noastre la stres fizic ne pot ajuta de fapt, în diferite situații, cum ar fi vitalitatea și pregătindu-ne pentru a realiza ceea ce trebuie să facem și să ne motiveze sa ne conectam cu alții, atât pentru a da și de a primi sprijin în vremuri stresante.

Îmi dau seama că este mult mai ușor de zis decât de făcut, mai ales atunci când ești în mijlocul unei situații stresante, dar data viitoare când începi sa te stresezi despre stres, poate fi util să ne amintim că stresul în sine nu e nici pe departe la fel de dăunător ca și propriile perspective cu privire la stres.






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu